Bokningsvillkor

Vänligen läs igenom våra bokningsvillkor nedan innan du bokar.

Bokning, ombokning & avbokning

Internet

De flesta behandlingar går att boka hos oss via vår bokning online. Med din användare kan du även göra en avbokning via internetbokningen senast 24h innan din bokade tid. Senare än så når du oss på telefon för avbokning.

Boka & avboka tid

Ofta har vi långa väntetider och vi rekommenderar dig att i god tid boka upp din önskade behandlingstid och val av frisör. Boka helst nästa besök direkt efter varje behandling, för att få den tid som passar dig bäst. 

OBS! Läs våra om-/avbokningsregler nedan.

Avbokningsregler

Avbokning skall ske senast 24 timmar innan din bokade tid. Avboka din tid kan du antingen göra via internetbokningen eller genom att ringa till salongen. Observera att vi endast godtar avbokningar via mail på söndagar då vi inte har öppet salongen då. 

Vid avbokning senare än 24h innan din bokade tid debiteras du med 75% av behandlingspriset.

 

Varför debiterar vi dig?

När Du beställer en tid hos oss så ingår vi ett avtal. Du (köparen) förbinder dig att komma till din frisör vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling.
Vi (säljaren) förbinder oss att reservera denna tid för dig, med en arbetsplats och en frisör som står till ditt förfogande, och inte sälja den till någon annan.
Därför kommer du att debiteras för den bokade tiden, om du missar att avboka den, men till 75% av bokningsvärdet.

Måste du alltså flytta fram din tid med kort varsel så innebär det alltså att det finns en risk att tiden ej kan nyttjas för en annan kund samt det merarbete det medför vår personal att kanske behöva ändra om i sitt schema för att möjliggöra en ny tid för dig inom rimlig tid.

Ansvar

16 års gräns vid färgning av hår

Ju tidigare man börjar färga hår desto snabbare kan allergi utvecklas. Då vi följer läkemedelverkets råd utför vi inte färgning på personer under 16 år. Är man under 18 år kräver vi målmans medgivande.

Allergier, överkänslighet, egen brunn mm

Du som kund har ansvar att informera din frisör om eventuella allergier, överkänslighet, användande av sprayblonde, egen brunn osv, detta för att vi ska kunna göra en sådan rättvis bedömning som möjligt om hårets kvalité och undvika eventuella kemiska reaktioner som kan skada ditt hår och hårbotten.

Kemiska behandlingar

Alla kemiska behandlingar sker på kundens ansvar och vi frisörer ser till att alltid använda så skonsamma preparat och produkter för att nå önskat resultat utan att tumma på hårets kvalité.

Boka rätt behandling

Du som kund ansvarar över att boka rätt behandling för dina önskemål, du kan läsa om alla våra behandlingar i vår behandlingsmeny , har du som kund bokat ”fel” behandling så blir du informerad på plats av frisören och ni tillsammans konsulterar fram vad ni hinner göra på den tiden som är bokad.  Har du frågor som rör just ditt hår och är osäker på vilken behandling du ska välja, ring eller maila oss.

Efter din behandling

För att vi ska kunna ge garanti på din behandling så ansvarar du som kund att använda rekommenderade frisörprodukter och den eftervård som krävs för att hålla önskat resultat.

Reklamation på tjänst ska göras inom två veckor efter ditt besök. 

Meny